Internet jest wspaniałym miejscem. Udostępnia nam dziesiątki możliwości rozwoju, poszerzania wiedzy czy spędzania czasu. Ale jako, że „jest miejscem” to wszystkie możliwe aspekty naszego życia wciskają się w nie niczym powietrze wypełniając do granic możliwości. Nie inaczej jest ze sprzedażą. Konkurencja w świecie realnym jest już tak duża, że internet umożliwia rozciągnięcie jej na większe połacie- w tym przypadku „cyber…” – przestrzeni. Skutkuje to jednoczesnym zwiększeniem konkurencji jak i jej zmniejszeniem. Ale co najważniejsze dla wielu mniejszych przedsiębiorców: stwarza możliwości. Teraz mała firma może śmiało rywalizować z większą – stacjonarną – oferując niższe ceny, ze względu na brak konieczności zajmowania fizycznej powierzchni oraz zatrudniania dodatkowych osób i opłaty mediów. Pozostaje jedynie zadać sobie pytanie: co najlepiej sprzedawać w sklepie internetowym?
Myślę, że jest to temat rzeka, gdyż sposobów na podział możliwości prowadzenia takiego sklepu jest nieskończenie wiele.
Można zająć się tematem sprawdzonym, którym przeciętny Kowalski prędzej lub później i tak będzie musiał się zainteresować. Czy to sprzedaż opon lub części samochodowych czy też coś rzadziej rozważanego (ale również koniecznego) jak okna do mieszkania.
Można również spróbować wcisnąć się w jakąś niszę bądź zaatakować aktualnie modne drobiazgi, na które popyt rośnie ale na rynku brak firm zajmujących się nimi. Przykładami takich interesów mogą być – tak ostatnio popularne – suplementy dla sportowców lub też gumowe nakładki na paczki papierosów (na które pojawiło się zapotrzebowanie gdy Ministerstwo Zdrowia zarządziło konieczność umieszczania zdjęć chorych osób na paczkach), bądź olejki do e-papierosów.
Innym pomysłem jest spróbowanie przerobienia znanego już tematu jak np. żywności na nowo, zgodnie z obecnymi trendami. Na zakupy w zwykłym sklepie, ciężko pracujący ludzie nie zawsze mają czas lub ochotę. Możemy zamówić takie zakupy prosto do domu i nie przejmować się dostarczeniem ich do drzwi swojego mieszkania. Można również zrezygnować z zakupów kompletnie i zamawiać tzw. dietę pudełkową. Codziennie dostarczane do mieszkania gotowe już posiłki w pojemnikach, oszczędzają mnóstwo czasu oraz ułatwiają prowadzenie diety. Wszak nie mając dodatkowych słodkości kupionych na zakupach, nie zjemy ich i łatwiej będzie nam utrzymać w ryzach ścisłą dietę.
Podczas wyboru branży jaką będziemy się zajmować w naszym sklepie internetowym, bardzo istotne jest wzięcie pod uwagę możliwości składowania jakie posiadamy oraz ewentualnego transportu dóbr.
Mając do dyspozycji jedynie mieszkanie nie możemy sobie pozwolić na sprzedaż opon samochodowych, jednakże tworzenie posiłków i rozwożenie ich do klientów każdego ranka jak najbardziej wchodzi w grę. Jeżeli zaś do dyspozycji nie mamy zbyt dużego personelu ale transport w 100% odbywałby się za pośrednictwem kuriera, wysyłanie nawet tych cięższych przedmiotów nie stanowi problemu.
Wszystko sprowadza się jedynie do zastanowienia się co nas interesuje i na co możemy sobie pozwolić a następnie spróbować swoich sił!